Öneriler: Lisans Matematik için Cebir Kitapları


ODTÜ’de birinci sınıfta okurken, Cem Tezer’den bana yaz döneminde okumam için kitaplar önermesini istemiştim. Bu kitaplardan cebir için olanı

John B. Fraleigh, A First Course in Abstract Algebra

idi. Geçtiğimiz günlerde, İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde okuyan Ufuk Bozkurt kardeşim de bana cebir dersini bu kitaptan yapacaklarını söyleyince, sevindim. Fraleigh’in kitabı güzel bir kitaptır. Çok da adını koymadan kategorik bir şekilde gider, insanın içinde cebir duygusunu geliştirir.

Üçüncü sınıfta cebir dersini aldığımda Fraleigh’in kitabına ek olarak kullandığımız diğer kitap da

I. N. Herstein, Topics in Algebra

idi. Bu klasik kitap da güzel ve Fraleigh’den bir parça daha ağırdır. Kitabın en unutulmaz kısmı içindeki problemleridir — bazı problemlerin çözümleri için Herstein, “Çözebilirseniz, bana yazın!” der…

Son olarak da, bahsedeceğim kitap ise

Joseph A. Gallian, Contemporary Abstract Algebra.

Bu kitabı hiç çalışmadım, ama hep imrenerek baktım. Bu kitap, daha somut diyebileceğim başka problemler içerir. Gallian’ın kitabı ayrıca unutulmaz kıssalar ile doludur. Benim unutamadığım

“No pain, no gain!”

deyişidir. Bu sözü bazı yerlerde “Acı yoksa, kazanç da yok!”, bazı yerlerde “Acı yoksa, zafer de yok!” diye çeviriyorlar.

Bu deyiş, Gallian’ın kitabının felsefesini de gayet güzel özetler.

Bu kitaptaki bazı problemleri GAP yazılımını kullanarak çözmek için hazırlanmış bir kılavuz da var:

http://math.slu.edu/~rainbolt/manual2.html

GAP için:

http://www.gap-system.org/

Bir Cevap Yazın

